REPORTAŽE

29. 9. 2015

Nile / Suffocation / Embryo / Resumed

Kino Šiška, Ljubljana / 24. 9. 2015

Že temni oblaki in kaplje, ki so kakor solze padale z neba in se tragično raztreščile na umazanem asfaltu, so napovedovali, da bo četrtkov večer minil v mračnem vzdušju metalske glasbe. Na ta dan sta se prekrivala kar dva tovrstna koncertna dogodka, 7. MetalWitch ter nastop Nile in Suffocation v Kinu Šiška, ki so ga naspletkarili stari botri vsega nevarnega in umazanega, Dirty Skunks. A čeprav je prvi dogodek privabljal s prostim vstopom, je bila odločitev lahka in samoumnevna, udeležba na death metalski moriji pa neizbežna. Zvon je udaril polosmo uro, vrata peklenske katedrale so se odprla, a vanjo smo vstopili polni upanja in nade po gurmanskem uživanju nad glasbeno pojedino.
Ker se vsaka svečana priložnost začne z aperitivom, nas je tudi tokrat poskušal zlakotniti nastop dveh predskupin. Resumed so svoje viže začeli preigravati pred peščico zgodnjih prišlekov, ki so kukali iz temnih kotičkov dvorane. Mlada italijanska četverica svojo verzijo death metala zabelja s kopico progresivnih elementov, od katerih se jih je del slišal celo precej zanimivo, a žal je bila celota popolnoma nepovezana. Čutilo se je pomanjkanje skladateljskih veščin v skupini, s katerimi bi jim uspelo sestaviti skladbe z glavo in repom, zato je bilo vse skupaj zgolj delno poslušljiva zmešnjava. Kot bi bil na javni vaji skupine, kjer člani izmenično drug drugemu demonstrirajo riffe in linije, ki so jim prišle na pamet. Ker je bilo vse skupaj pospremljeno še z zelo šibkimi vokali, vzdušje v dvorani do konca nastopa ni postalo prav nič živahnejše. Njihova skladba z naslovom Seeking Perfection je ironično opisala stanje skupine in tudi sam potek nastopa, a dejstvo je, da so Resumed med svojim iskanjem zašli na brezpotje.
Zadnji obisk skupine Embryo pri nas sem spričo svoje nemarnosti prešprical, a mi je bila tokrat namenjena milost, da sem se uspel seznaniti s sadežem njihove glasbene ustvarjalnosti. Ta sicer ni zidove podirajoča ali bregove odnašajoča, a na srečo je bil nastop precej bolj konkreten in na višjem nivoju od njihovih predhodnikov. Rahlo militarističen imidž skupine je bil pospremljen z modernim death metalom/corom, kjer glavni in prevladujoč element predstavljajo udarni in groove ritmi z breakdowni na vsakem drugem zlogu. Malo večjo globino Embryo skušajo doseči z uporabo klaviatur, a te so na koncertu ostale skoraj neslišne, tako da je klaviaturist bolj deloval kot peto kolo. Čeprav ta simplificiran žanr ni ravno bera, ki bi ji prisluhnil v privatnem življenju, so si Embryo z energičnim nastopom zaslužili aplavz in dvignjen palec z moje strani.
S prihodom veteranov Suffocation na oder pa so se stvari prestavile še za dve prestavi višje. Glasnost je bila navita do 11 (kakor bi rekli Spinal Tap), a spričo odlično uravnoteženega zvoka so se vsi instrumenti do potankosti razločno slišali. Zato se nasičen death metal šus ni sprevrgel v nerazločno hrumenje, pač pa v pravo simfonijo rezkih riffov, donečega basa in precizne bobnarske kanonade. Vokalist Ricky Myers (Disgorge) je odlično opravil svojo nalogo in uspešno nadomeščal Franka Mullena, kar so mi potrdili tudi nekateri dolgoletni privrženci skupine. Repertoar, s katerim so nas Suffocation zmaličili, je sestavljala enakomerna mešanica starejših skladb iz skladovnice njihovega več kot dvajsetlenega ustvarjanja ter treh z najnovejšega albuma Pinnacle Of Bedlam. Sem pa dobil občutek, da je dvorana Kina Šiške skorajda preveč kulturno okolje za brutalno divjaštvo, ki se je razlegalo z odra. Predvsem stopničke onemogočajo, da bi publika divje moshala in brezglavo norela. Je pa bilo vseeno precej navdušenega čupanja, poskakovanja in headbanginga. Moram priznati, da nisem velik poznavalec skupine in sem jo dosedaj v živo le bežno ujel lani na Metaldays, a tokratno soočenje z njimi me je popolnoma fasciniralo in spreobrnilo v novega fena. Med premorom sem začutil šumenje v glavi, kar je bila posledica preglasnega, a orgazmičnega posiljenja ušes med Suffocation. Zato je bilo zmanjšanje jakosti zvoka med Nile kar dobrodošlo, da bobniči ne doživijo popolnega uničenja. Nile so v dvorani ustvarili malce manj brutalno in bolj mistično vzdušje, kar je posledica orientalskih melodij in tematike, njihovega zaščitnega znaka. A tudi njihova glasba ni bila nič kaj umirjena. Nehuman tempo bobnarskega napada je privedel do vmesne poškodbe seta, ki ga je zakrivil človek-hobotnica George Kollias. Uglašenost kitar je bila perfektna za stare pesmi, tako da je The Howling of the Jinn izpadla nezemeljsko mogočno, kriptično in strašljivo, da si dejansko dobil klavstrofobičen občutek ujetosti v zakleto antično grobnico. K temu še dodatno pripomore zlovešče gromenje vokalista Dallasa, ki za nameček še izgleda sličen Imhotepu. Call to Destruction je na žalost izpadla malce manj agresivno kot na sveži plošči What Should Not Be Unearthed, prilegel bi se tudi ujemajoč nagovor k tej politično sporočilni pesmi. Odlično pa sta izpadli prav tako novi skladbi What Should Not Be Unearthed in Evil to Cast Out Evil, kjer je orientaski riff prišel res močno do izraza. Nile so med izvedbo bojnih himn Cast Down the Heretic, Defiling the Gates of Ishtar, Kafir, Ithyphallic in Lashed to the Slave Stick vidno uživali vsaj toliko kot pod odrom prisotni. Zaključek vrhunskega doživetja je predstavljala Black Seeds of Vengeance, kjer so se za odpev refrena na odru Nile pridružili še Suffocation in zasejali v nas željo po čimprejšnji ponovni vrnitvi te morilske death metal dvojice.

Fotogalerija
Ogled fotogalerije
SORODNE VSEBINE:
20. 6. 2012Nile / Novice
18. 4. 2006Nile / Novice
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana