INTERVJUJI

16. 7. 2014

Falkenbach

Sprašševala: Aleksandra Rajković
Odgovarjal: VRATYAS VAKYAS

Vratyas Vakyas v folk metal sceni sodi med očake zvrsti, zato Falkenbach verjetno ni treba posebej predstavljati - navsezadnje z letošnjim poletjem obeležuje petindvajsetletnico delovanja. Lani je po dveletnem zatišju izdal nov plošček Asa, torej relativno kmalu glede na večletne razmike med preteklimi izdajami, in z albumom sprožil pretežno pozitivne odzive na vseh straneh. Po več prebranih intervjujih sem se odločila poskusiti svojo srečo tudi sama in prek založbe Prophecy Productions se mi je uspelo dogovoriti za intervju. Nekih pravih odgovorov na nekaj vprašanj zaradi zanj tipične, izmuzljive narave na koncu nisem dobila, a se zavedam, da je Vratyas Vakyas oseba, ki svojo zasebnost zelo ceni, navsezadnje je to spoštovanja vredna lastnost, s katero se dandanes lahko ponaša le redko kdo. Res pa je, da se je Vratyas Vakyas z Aso javnosti odprl bolj kot kdaj koli doslej. Kaj prihodnost obeta za Falkenbach, bo, tako kot pravi glasbenik sam, na koncu res pokazal čas.

ALEKSANDRA: Najprej bi se ti rada zahvalila za tvoj čas, ki si si ga vzel za tale intervju. Ljudje pravijo, da si kot otrok odraščal na Islandiji. Od kod meniš, izvira ta govorica?
VRATYAS VAKYAS: Ne morem ti povedati, kako, kdaj ali zakaj nastajajo govorice. Takšno vprašanje bi moral človek zastaviti tistim, ki mislijo, da točno vedo kaj o tem, ne da bi me poznali.

ALEKSANDRA: Kako pri tebi poteka pisanje pesmi? Je glasba del tvojega vsakdana ali bolj priložnostni ventil za ustvarjanje?
VRATYAS VAKYAS: Del mojega vsakdana glasba ne predstavlja. Neredko minejo tedni ali meseci, ne da bi se z glasbo dejansko ukvarjal. Pesem nastane, ko vzklije njej pripadajoča zamisel in to se zgodi povsem spontano, neodvisno od situacij, čustev, okoliščin, krajev itn. Šele ko se tovrstna zamisel pojavi, mogoče začnem grobo verzijo te pesmi snemati doma. Potek pisanja pesmi v pravem pomenu, pri katerem bi igral na kakšen inštrument, torej načeloma ne obstaja.

ALEKSANDRA: Katera izmed tvojih pesmi oz. kateri album ti je najljubši in zakaj? Čeprav je Asa izjemen plošček, je meni na primer še vedno najljubši Heralding - The Fireblade.
VRATYAS VAKYAS: Nekih najljubših pesmi nimam, ne obstajajo. Ob določenih trenutkih poslušam določene pesmi, kar pa se skozi čas spreminja in globalno gledano bi pesmi med seboj morale biti precej izenačene. Dejansko je edina izjema Asa, saj mi je album iz različnih razlogov izjemno pri srcu.

ALEKSANDRA: Če se ne motim, si dosedanja besedila napisal v nemščini, angleščini, latinščini in stari islandščini. V katerem jeziku oz. dialektu je napisano besedilo pesmi Roman Land (s ploščka Heralding - the Fireblade) in večina besedil s ploščka Asa? Tiči za tem kakšen poseben razlog?
VRATYAS VAKYAS: Gre za regionalni dialekt, ki v grobem spada pod pojem južna nizkofrankovščina (nem. Südniederfränkisch) oz. limburščina in si deli nekaj podobnosti z določenimi flamskimi, renskimi oblikami v tej regiji nekdaj govorjene stare nizke nemščine (nem. altes Plattdeutsch). Poleg tega je razlog večplasten, kot je tudi preprost. Predstavlja del moje domovine, mojih staršev in starih staršev, moje družine in s tem tudi del moje lastne preteklosti. Pretežno osebni razlogi torej. Ta korak se je, kot si opazila že sama, nakazal že prej in bil je že skrajni čas, da ga uberem sam tudi s Falkenbach.

ALEKSANDRA: Ima asatro (tj. verovanje v staronordijska božanstva) tudi izven glasbenega okvira kakšen poseben pomen zate? Vem, da na splošno nimaš ravno dobrega mnenja o gibanjih, vezanih na to verovanje, a se navsezadnje tudi tako vsaj tradicije in staro védenje prenašajo dalje.
VRATYAS VAKYAS: Nisem, nisem bil in nikoli ne bom pripadnik kakšne posebne vere ali gibanja. Mnoge reči v življenju, številni vidiki mnogih kultur so del tega, ki bi jih lahko preprosto označil kot moj pogled na svet. Tudi to (asatro, op. a.) je majhen del tega, nič več. Na to, kar spada k mojemu pogledu na ta svet, gotovo vplivajo zapisi in knjige, kot tudi ljudje, kulture, zamisli, čustva, vtisi, dojemanja in številne druge stvari, ki ga krojijo. Edda in drugi svetovni nazori, ki so mi znani in so osnovani na njej, je eden izmed številnih virov, en delček od mnogih.

ALEKSANDRA: V nekem intervjuju si dejal, da je naslovnica ploščka Tiurida delo slikarja Alberta Bierstadta. Se tudi sicer zanimaš za likovno umetnost, predvsem za obdobje romantike? Če ja, ti je kakšen slikar oz. umetnik še posebej blizu?
VRATYAS VAKYAS: Načeloma ja, moram pa priznati, da se z umetnostjo izredno malo ukvarjam in moje zanimanje zanjo preprosto pomeni zgolj to, da se vsake toliko ukvarjam z njo na splošno. Že sam izraz "hobi" bi v tem smislu pomenil brezmejno pretiravanje.

ALEKSANDRA: Pred nekaj leti je bilo rečeno, da boš s Falkenbach morda nastopil na festivalu Ragnarök v Nemčiji, ali to drži? Zakaj koncerta niste nikoli izpeljali?
VRATYAS VAKYAS: To je odvisno predvsem od teže besede "morda" v tvojem vprašanju. V življenju obstaja neverjetno veliko stvari, ki se bodo nekoč morda zgodile. Če ti odgovorim bolj na splošno: trenutno smo ravno tik pred tem, da rešimo še zadnjih nekaj od nekdaj številnih težav v zvezi z "igranjem v živo". Da bi Falkenbach postal izvedljiv v živo, je bilo in iz osebnih razlogov še vedno je izredno težavno početje. Sedaj smo že na dobri poti in stvari se zdijo že tako dobre kot še nikoli. Tako lahko sklepaš, da je v preteklih letih torej kazalo občutno manj dobro, četudi zamisel o koncertu obstaja že dalj časa. Poleg tega morajo biti izpolnjeni ustrezni okvirni pogoji, tudi takšni finančne narave, saj da bi Falkenbach nekega dne spravili na oder, so stroški načeloma tako blazno visoki, da je bila pri uresničevanju te zamisli ravno to vedno ena izmed večjih preprek. Kar se tiče denarja, mi žal ni ravno z rožicami postlano, zato si visokih izgub nekako ne morem privoščiti, niti če bi si to želel.

ALEKSANDRA: Motiv na naslovnici ploščka Asa se na CD-izdaji in vinilu malce razlikuje. Čigava zamisel je to bila in kdo je ustvaril drugo naslovnico? Verjetno je to zbiratelje plošč razveselilo.
VRATYAS VAKYAS: Ponovno gre za sliko Alberta Bierstadta. Moja prvotna zamisel je bila, da bi uporabil eno naslovnico za vse formate in ta dva motiva sta bila tista dva, ki sta za to prišla v poštev. Konec koncev je v redu, da sta nato bila oba motiva uporabljena, pri čemer je ta zamisel prišla prej s strani Prophecy.

ALEKSANDRA: Kaj meniš o bandih, na katere si zelo ali vsaj zelo očitno vplival s Falkenbach?
VRATYAS VAKYAS: Na to vprašanje ti iz preprostega razloga ne morem odgovoriti; takšnih bandov ne poznam. Morda obstajajo, morda se jih tu in tam omenja, ampak prav podrobno se s tem iskreno rečeno nisem še nikoli ukvarjal. Občutek, ki se mi pri tej misli poraja, ni negativen, vendar zaradi tega tudi nisem ponosen. Verjetno bi ga najbolje opisal tako, da je vse skupaj ... nadrealno.

ALEKSANDRA: Nikoli ne govoriš o drugih bandih, zlasti na metal sceni. Pa vendarle; kaj pa meniš na primer o Rome, glede na to, da je ta glasbeni projekt povezan s tvojim dobrim prijateljem?
VRATYAS VAKYAS: Vse, kar sem slišal o Rome, je bilo pravzaprav povsem zasebnega značaja in nepovezano z glasbo. Patrick je nekaj časa imel nekaj s tem, vendar z glasbenega vidika o tem žal ne morem skorajda nič reči, saj Rome komajda poznam.

ALEKSANDRA: Neka norveška skupina je pred štirimi leti izdala album z naslovom Åsa, Voluspaa namreč. Ne da ima to kakšno pretirano zvezo z naslovom tvojega ploščka, saj je Åsa slučajno tudi ime kraja, iz katerega izvira na primer enočlanski band Myrkgrav, vendar me kljub temu zanima, ali si že kdaj slišal za ti dve skupini?
VRATYAS VAKYAS: Na neki točki sem to opazil, ja. Medtem sem jima ravno zaradi tega na kratko prisluhnil, vendar sem slišal premalo, da bi si lahko ustvaril kolikor toliko uporabno mnenju o njuni glasbi.

ALEKSANDRA: V intervjuju za Metal.de si lani dejal: »Vsak izmed prvih pet albumov pravzaprav stoji zase in Asa jih sedaj združuje v zadnjem koraku.« Upam, da to ne pomeni, da je Asa zadnji plošček Falkenbach?
VRATYAS VAKYAS: Načeloma tega nikoli ne morem reči. Imam pa od izida Ase vsake toliko občutek, da bi to dejansko lahko bil moj zadnji album. Toda bo že pokazal čas.

ALEKSANDRA: Najlepša hvala še enkrat in vse najboljše v prihodnje.

SORODNE VSEBINE:
14. 2. 2014Falkenbach - Asa / Recenzije
5. 11. 2013Falkenbach / Novice
6. 1. 2011Falkenbach / Novice
24. 10. 2012Dordeduh - Dar De Duh / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Intervju
14. 2. 2018
Therion
Intervju
15. 9. 2017
Arch Enemy
Intervju
12. 6. 2017
Doro
Intervju
2. 6. 2017
Simon »Talent« Škrlec
Intervju
7. 4. 2017
Teleport
Intervju
29. 12. 2016
Space Unicorn on Fire
Intervju
18. 11. 2016
Železne stopinje
Intervju
3. 10. 2016
Tomcat
KONCERTI & FESTIVALI
23. 5. 2018
Manilla Road, Küenring, Mathan
Viper Room, Dunaj, Avstrija
23. 5. 2018
Noctiferia: 20. obletnica albuma Baptism at Savica fall
Gala Hala, Metelkova, Ljubljana
25. 5. 2018
Count Raven, Jack Frost, Sarcasm Syndrome, Angor
Viper Room, Dunaj, Avstrija
25. 5. 2018
Tomcat, Charlie Butter Fly
Rock Bar Down Town, Kranj
25. 5. 2018
The Cruel Intentions, Speed Stroke, The Lethal Idols
Grind House, Padova, Italija
25. 5. 2018
Kramp Fest
Bajer, Godovič