INTERVJUJI

26. 2. 2016

Cvinger

Sprašševal: Dejan Klančič
Odgovarjal: LUCERUS

Glede na številne pretekle nastope v tujini in ob boku največjim imenom svetovne blackmetalske oziroma ekstremne metal scene in glede na prihajajočo turnejo na Kitajskem in kasneje po Evropi ne bom močno zgrešil, če zatrdim, da sem se tokrat pogovarjal s trenutno največjim black metal bandom v Sloveniji. Pevec Lucerus je v svojem prepolnem urniku našel luknjo za pogovor za Paranoid in tekom tega med drugim osvetlil njihov prihajajoči drugi album Embodied in Incense ter razkril nekaj zakulisnih skrivnosti. Uživajte!

DEJAN: Zdravo, kako si? Ste prišli utrujeni s Švedske, kako ste potovali?
LUCERUS: Zdravo, v redu sem. Snemanje na Švedskem nas ni utrudilo, potovali smo z letalom, tako da edina stvar, ki je bila dolgočasna, je bilo čakanje na terminalih.

DEJAN: Na Švedsko ste se odpravili posnet svoj drugi studijski album. Snemali ste v studiu Endarker, snemanje, miksanje in masterizeranje pa je prevzel Magnus Andersson, lastnik studia in basist pri Marduk. Zakaj ste se odločili prav za njega? Zakaj niste posneli albuma v Sloveniji?
LUCERUS: En od razlogov je ta, da je bila to moja in Bagotova najstniška želja. Že kakšnih osem let nazaj sva zasledila ta studio in poslušala stvaritve, ki so prihajale od tam. Takrat nisva vedela, da je Magnus član Mardukov in da je to na nek način njihov studio. Drugi razlog pa je ta, da smo za ta album hoteli nekaj drugega. Hoteli smo imeti okolje, v katerem bi se lahko posvetili samo ustvarjanju albuma. Seveda je to, da smo lahko snemali album pri človeku, ki je na sceni od samega začetka drugega vala black metala velika čast in ob enem tudi nova izkušnja. V Sloveniji se ne bi mogli osamiti ali izolirati tako, kot smo se lahko na Švedskem.

DEJAN: Si zaradi švedskega studia obetate večji uspeh albuma?
LUCERUS: Ne. Hoteli smo samo drugačen zvok in da se vsi štirje res osredotočimo na delo.

DEJAN: Od EP-ja Monastery of Fallen do prvenca The Enthronement ov Diabolical Souls ste se nekoliko spremenili. Sicer ste zatem objavili single Enchanted Conclave, ki nakazuje, kakšen bo drugi album, pa vseeno želim zvedeti od tebe, kolikšna bo dejansko razlika med obema albuma. Kam stremite, kaj želite z njim povedati?
LUCERUS: Počasi odkrivamo in predstavljamo same sebe. In to se bo razkrivalo z vsakim novim albumom. Z Monastery of Fallen smo položili temeljni kamen, z The Enthronement ov Diabolical Souls smo začeli graditi na zvokovni sliki banda, k čemur je predvsem pripomogel prihod novih članov. Z novim albumom smo zvok nadgradili tako, da smo stilsko šli še dlje stran od tipičnih blackmetalskih voda, pa tudi miselnost in filozofija, o čem razmišljamo, počnemo in kaj hočemo povedati, se je začela razvijat.

DEJAN: Bi moral black metal sploh imeti sporočilno vlogo? Ali je dovolj, da je glasba catchy?
LUCERUS: Black metal mora imeti sporočilno vlogo, sicer je plehek. Živimo v času poplave bandov, ki mešajo žanre do te mere, da človek več ne ve, ali gre za death, black, speed ali progressive metal. In ob tem se zgublja tudi sporočilnost komadov, tako lirično kot tudi glasbeno. Ne pravim, da se black metal ne sme razvijati in da mora ostati na nivoju plošče Aske od Burzum. Vendar celotna stvar zgublja na rdeči niti. Stvar je lahko catchy, vendar naj ima še nekaj več. Naj vsebuje hudičev delec.

DEJAN: Kaj praviš na Kampfar in na bronasto harfo, ki so si jo prislužili z aktualnim albumom Profan? Pred kratkim ste si z njimi delili oder, dober mesec kasneje pa tale novica. Si presenečen?
LUCERUS: Sploh ne, fantje so res osebe na mestu. Njihovi nastopi so odlični. Dolk kot frontman pa je enostavno pravi obraz tega banda. Glede na to, da sem sam velik fan Kampfar, sem bil zelo vesel, da si bomo lahko skupaj delili odre. Mogoče mi je samo malo žal, da je bronasta in ne zlata. Harfo so si po mojem mnenju zaslužili že s prejšnjim albumom Djevelmakt, ampak kaj hočemo.

DEJAN: Ko sva ravno pri tujih bandih … V zadnjem letu dni ste si delili oder s precej odmevnimi imeni black metal scene. V tej zvezi me zanima dvoje: kako vam je uspelo navezati te pomembne stike?
LUCERUS: Spisali smo na stotine mailov in jih poslali na stotine naslovov, nakar je eden od teh naslovnikov odgovoril na naše sporočilo. In tako smo šli na turnejo z Melechesh in Keep of Kalessin. Potem pa se je stvar sprožila kot plaz. Dobivali smo in še vedno dobivamo ponudbe za turneje. Tudi v državah, kot so Rusija, Ukrajina, Izrael ...

DEJAN: Imenitno, me zelo veseli za vas, da se je obneslo. Toda dokazali niste nič drugega kot to, da se trud, volja in malo iznajdljivosti po navadi zmeraj splačata. No, kot druga stvar pa me zanima, koliko vpliva ste sploh imeli na to, s kom boste šli na turnejo, in s katerim bandom bi v bodoče še radi koncertirali?
LUCERUS: Z agencijo Massive Music sodelujemo sedaj leto dni in sami nam pošiljajo predloge o turnejah, ki jih bodo organizirali. Sami se odločimo, ali gremo zraven ali ne. Za leto 2015 se mi je zdelo, da je bilo to leto, v katerem so skoraj vsi black metal bandi, ki so pri tej agenciji, odšli na turnejo, tako da smo zaradi tega lahko veliko koncertirali.

DEJAN: Prepričan sem, da naše bralce zanima kakšna insajderska informacija o bandih, s katerimi ste nastopali. Kaj lahko poveš recimo o Melechesh, Keep of Kalessin, Kampfar, Gorgoroth, Gehenna, Marduk, Tryptikon ali Primordial?
LUCERUS: Ashmedi iz Melechesh je v bistvu bil tisti, ki nam je omogočil prvo profesionalno turnejo po tujini z njegovim bandom. Kampfar so odprti ljudje, s katerimi sem se lahko pogovarjal o vsem: glasbi, domu, družini … Na koncu turneje sem imel občutek, kot da jih poznam že vrsto let. Marduk se držijo zase, vendar niso vzvišeni. Z Magnusom smo se veliko družili že na turneji, še preden smo se začeli pogovarjati o snemanju albuma pri njemu. Vsak posameznik na turneji trpi, ker nima nikoli časa zase. Pogrešaš samo to, da bi bil lahko nekje vsaj eno uro sam. Gehenna … sploh ne vem, kaj naj rečem o njih. Ta band je skupek ljudi, ki te šokirajo že s tem, ko stopijo iz tour busa. Mislim, da se v celem letu nisem toliko nasmejal kot tisti teden z njimi. Njihov bobnar je imel 33 let na zadnji dan turneje in, ker niso vedeli, kako naj stvar proslavijo, so brez njega šli v neko trgovino v Varšavi, kupili prašičje maske in QuadKopter ter hoteli posneti video čestitko iz zraka. Na koncu ni bilo ne čestitke ne QuadKopterja, ker so ga v drugem poizkusu snemanja strmoglavili v tour bus. Bobnar se je moral zadovoljiti s tem, da smo mu zapeli »happy birthday«.

DEJAN: Na kateri turneji vas je tujina najbolje sprejela?
LUCERUS: Zame sta bili turneja z Marduk v oktobru in turneja z Gorgoroth v decembru najboljši turneji. Če upoštevam obisk in komentarje obiskovalcev, bi rekel, da je bila turneja z Gorgoroth najboljša.

DEJAN: Kateri koncert pa je vam najbolje ostal v spominu in zakaj?
LUCERUS: Na turneji z Marduk smo imeli dva res fantastična koncerta. Eden je bil v Nemčiji, v Erfurtu, drugi pa v Franciji, v Collmaru. Na obeh je bila energija ljudi neverjetna. Še vedno pa je nastop, ki smo ga imeli v Varšavi, zame najboljši in največji v lanskem letu. Igrali smo pred 700 glavo publiko ob 17.00 uri popoldne in občutek je bil res neverjeten.

DEJAN: Večkrat je že bilo govora o tem, da je današnja metalska scena tako zelo nasičena, da si morajo mali bandi kupovati svoje mesto na turnejah z večjimi bandi. Kaj meniš o tem? Je tovrstna ureditev poštena do malih bandov?
LUCERUS: Eno je, da mora agencija poravnati stroške prevoza za glavni band. Plačati tour managerja, kitarskega tehnika, bobnarskega tehnika. To vse stane, glavni band od tega denarja, ki ga dajejo manjši bandi, nima nič. Vsaj pri tej agenciji je tako, medtem ko je v Ameriki stvar dosti slabša. Po drugi strani pa to plačevanje razumem tudi kot nekakšno sito. Tisti, ki se trudijo in verjamejo v svojo glasbo, bodo vložili denar tudi v to, za tiste, ki pa ne mislijo resno z glasbo, pa je to že prva velika prepreka, ki je ne bodo premagali.

DEJAN: Lepo povedano, mi je všeč, kako razmišljaš. V zadnjih letih opažam predvsem v Sloveniji upad zanimanja za ekstremne oblike metala, saj so koncerti pogosto zelo slabo obiskani. Kaj meniš ti kot glasbenik o tem stanju? Ga vi kot band močno čutite? Je v tujini morda drugače, se umazan in brutalni black metal tam še zmeraj dobro prodaja?
LUCERUS: V tujini se glasbo še vedno spoštuje. Spoštuje se nastopajoče. Tudi če si predskupina, boš imel vsaj 100 ljudi, pred katerimi boš igral, in tudi ostali bandi bodo šli čez ves tvoj repertoar. V Sloveniji ni več zanimanja za ničesar. Postali smo apatični do vsega. Black metal v tujini ponovno dobiva na tistem, kar je včasih imel. Vsak dan prihaja na površje več in več dobrih black metal bandov, ki stvari jemljejo resno. Ta zvrst metala najbolje uspeva v času, ko je ljudem težko, ko prihaja do finančnih kriz, ko prihaja do vojn, ko se politični sistemi spreminjajo, pride do vzpona drugih religij. Black metal je tako živ, kot ni bil še nikoli, in tudi dosti bolj ekstremen je, le da se tega sploh ne zavedamo.

DEJAN: Nedavno sem se pogovarjal s kolegom o tem, kako se bandi dandanes že ob ustanovitvi ukvarjajo z vprašanjem izbora zvrsti, ki naj bi najbolje nagovorila čim več publike. Torej, še preden je posnet kakršen koli avtorski material, se bandi sprašujejo, kaj je možno prodati. Kaj meniš o tem in kako to deluje pri vas?
LUCERUS: Ko pišeš glasbo moraš pisati tisto, kar ti je všeč. Mi se držimo enega samega vprašanja, ko ustvarjamo, in sicer: »Ali je to, kar smo napisali, tako dobro, da bi sami uživali v tem?« Če si zvest sebi, potem je stvar dobra in je pristna, in če je stvar pristna in predstavlja tebe, potem bodo ljudje to spoštovali in te sprejeli. Metal je organska glasba, kar pomeni, da ima vse, kar je umetno in posiljeno, zelo kratek čas trajana. Veliko hibridnih grozot se je že ustvarilo v metalu in skoraj vse so propadle, in tako je tudi prav.

DEJAN: O kakšnih hibridnih grozotah govoriš? Imaš v mislih kakšen konkreten band?
LUCERUS: Ne bi izpostavljal nobenega banda po imenu. Lahko te samo spomnim na band, ki je igral v Mostovni kot eden od ogrevalnih bandov za Gorgoroth, ki je tudi tebe pregnal iz dvorane. To so te hibridi, ki mi niso všeč. Res pa je, da takih bandov v black metalu ne najdeš toliko kot v death metalu.

DEJAN: Po mojem je black metal najbolj prilagodljiva in kompatibilna zvrst metala, saj ga lahko kombiniraš s skorajda vsakovrstno glasbo. Se ti ne zdi dobro, da v tem žanru obstajajo neomejene možnosti? Oziroma: boste Cvinger torej šli po stopinjah bandov, kot so recimo Marduk, in se boste strogo držali okvirjev žanra?
LUCERUS: Strinjam se s teboj. Black metal je najbolj prilagodljiva zvrst in je kompatibilna z drugimi zvrstmi metala, celo z rokom in klasiko. Vendar če mešaš stvari samo za to, da boš lahko naredil nekaj novega, da na silo mešaš stile, še ne pomeni, da boš s tem naredil tudi delo, ki bo organsko in prebavljivo. Opazil sem tudi, da bandi po takšnih poskusih rečejo, da so progresivni in da igrajo progresivni black metal, s čimer želijo le omiliti prvi šok poslušalca. Progresivni metal je na trenutke težko poslušati, pač je tako, ali človeku ta zvrst sede ali ne. Ne sme pa biti izgovor za glasbenikovo neizpiljeno in nepremišljeno glasbo. V kakšno smer se bomo razvijali Cvinger, se bo videlo z vsakim novim albumom. Mogoče pa postanemo progresivni black metal band … (smeh)

DEJAN: Kje vas bomo po izdaji novega albuma lahko najprej ujeli v živo?
LUCERUS: Naš novi album bo izdan pri dveh založbah. V Evropi bo izdan preko Art Gates Records, v Aziji pa bo izdan pri največji Kitajski založbi Mort Productions. In prav novo ploščo bomo najprej predstavili na kitajski headliner turneji, ki bo obsegala štirinajst klubskih koncertov in dva festivalska, in sicer od 18. 3. do 4. 4. 2016. V Evropi pa se še dogovarjamo za datume. Upamo tudi na evropske festivale.

DEJAN: Si si življenje glasbenika predstavljal morda kako drugače? Oziroma, koliko svojega časa si sploh glasbenik in koliko kaj drugega?
LUCERUS: Glasba je del mojega življenja, odkar pomnim, tako da lahko rečem, da sem glasbenik vedno in povsod. Ko končam vsakodnevne službene obveznosti, se nadaljuje cikel razmišljanja in ustvarjanja za nove projekte.

DEJAN: Še kakšna končna misel, ki je na podlagi mojih vprašanj nisi uspel posredovati našim bralcem?
LUCERUS: Morda bo zvenelo že nekoliko oguljeno, vendar tako pač je: podprite slovensko glasbo in slovenske bande. To ne leti samo na poslušalce, temveč tudi na organizatorje. Res je, da bandi obstajajo zaradi koncertov in organizatorjev, vendar tudi organizatorji obstajajo zaradi njih. Hvala vsem, ki podpirate Cvinger na kakršen koli način.

SORODNE VSEBINE:
2. 12. 2014Cvinger / Novice
16. 5. 2016Cvinger - Embodied in Incense / Recenzije
1. 7. 2014Cvinger / Snøgg / Kholn / Reportaže
27. 7. 2015Rossomahaar / Cvinger / Reportaže
ZADNJE OBJAVE
Intervju
15. 9. 2017
Arch Enemy
Intervju
12. 6. 2017
Doro
Intervju
2. 6. 2017
Simon »Talent« Škrlec
Intervju
7. 4. 2017
Teleport
Intervju
31. 3. 2017
Srd
Intervju
29. 12. 2016
Space Unicorn on Fire
Intervju
18. 11. 2016
Železne stopinje
Intervju
3. 10. 2016
Tomcat
KONCERTI & FESTIVALI
16. 12. 2017
Krasmetal: Carnifliate, Black Reaper, Licence to Hate
Mc Podlaga, Sežana
16. 12. 2017
Kettenhund, Nemarnini
Jalla Jalla, Metelkova, Ljubljana
16. 12. 2017
Call of the underground III: Big Bad Wolf, Devil's Bridge, Morywa
Tropikana, Tolmin
16. 12. 2017
Stoner Boner: Omega Sun, Jegulja, Blackoutt
Center mladih Koper
16. 12. 2017
The Canyon Observer, Inhibis
Mladinski center Gornja Radgona
16. 12. 2017
Metal Klavnica XLVIII
MIKK klub, Murska Sobota