RECENZIJE

9. 4. 2013
Alitor - Embittered (EP)
samozaložba, 2012

Ustvarjanje mlajših skupin je dandanes hkrati fascinantno in šokantno. Odlikuje jih izjemna tehnična podkovanost pri igranju instrumentov (na katero vpliva tudi lažja dostopnost učenja glasbene teorije/pesmi dandanes), slabi pa pomanjkanje izziva raziskovanja lastnega jaza in tako posledično marsikatera skupina izpade kot »napiflan klon«.
Prvi diskografski korak srbske zasedbe Alitor je (v tem času priljubljen format) EP, naslovljen Embittered (v prevodu: ogorčen/zagrenjen). To je velik skok za Alitor, a majhen korak za (metal) glasbo. Izdelek poseduje marsikateri magnet za privlačnost k poslušanju – unikatno ime in učinkovit logotip, sladko zveneč zagrenjen naslov, abstraktno in manj unikatno naslovnico, ki je kot spojitev risb z albumov Atheist oz. Švicarjev Drifter in Metallice (»Lady Justice« je zelo očitna na naslovnici), ter »tehnični« thrash metal. Vse te lastnosti pa so postrgane od starešin metal glasbe, saj Alitor (iz)zvenijo in izgledajo kot sleherni tehnični albumi in skupine iz preteklosti. Pesmi Embittered, Horror in Nothing Lasts Forever (ki ni priredba istoimenske pesmi Švicarjev Poltergeist) ponujajo četrt ure avtorskega obujanja spominov na Metallico, specifično v obdobju Master Of Puppets ter …And Justice For All. Čeprav se slišijo tudi prilivi drugih skupin, kot na primer Death (najbolj izrazito v začetku skladbe Horror), je Metallica glavni vir navdiha tako instrumentalno kot tematsko v besedilih, kar ni tako nenavadno glede na to, da preigravajo tudi njihove pesmi. Življenjske/družbene teme, v katerih prevladuje nepravica, so odpete s klasičnim thrash vokalom in se lahko pohvalijo z nekaj zelo dobrimi verzi. Ovite so v kitarske riffe, ki bazirajo na udarjanju medsebojno povezanih polnih akordov (zgodnji slog komponiranja pesmi Jamesa Hetfielda), bas in bobni pa so še bolj statični kot kitarsko delo. Izpuščeni niso niti premori oziroma ustavljanje riffov, kar je (bil) pogost in izrazit element pri Metallici. Embittered je zlata zakladnica za tiste, ki pogrešajo skladbe takšnega kova. Pesmi so tekoče, a pogosta je suhoparnost (pogrešljiva je sicer omamnost kompozicij Metallice), ki je znaten dejavnik thrash metal skupin, ki obožujejo klasičen slog in zvok.
Navkljub mladosti članov skupine (vsi so rojeni v letih 1990–1995) se na izdelku s čudovito produkcijo odraža odrasel občutek za pisanje in izvajanje glasbe – pesmi imajo glavo in rep ter obstojno tematiko –, v primeru da fantje vbrizgajo več privlačnosti in poudarijo lastno osebno izkaznico v svetu metala, pa bodo nevarno zreli in konkurenčni.

SORODNE VSEBINE:
12. 2. 2015Dekadent - Veritas / Recenzije
23. 6. 2017Noč - Demo X / Recenzije
26. 11. 2012Hammerdrone - A Demon Rising (EP) / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
18. 2. 2019
1914 - The Blind Leading the Blind
Recenzija
15. 2. 2019
Inmate - Anarthas
Recenzija
13. 2. 2019
Degress - Imperfect Hell
Recenzija
7. 2. 2019
SkyEye - Digital God
Recenzija
5. 2. 2019
Marax - Dance Within the Flames of Burning Fire (EP)
Recenzija
25. 1. 2019
Glista - Death Machinery
Recenzija
27. 12. 2018
Haiduk - Exomancer
Recenzija
19. 12. 2018
Anaal Nathrakh - A New Kind Of Horror
KONCERTI & FESTIVALI
19. 2. 2019
Project for Bastards, Sedmina, Facial Tissue Dispenser
Klub Gromka, Metelkova, Ljubljana
21. 2. 2019
KoD: Morywa, Maskardh, Morost
Orto Bar, Ljubljana
22. 2. 2019
Alter za Matjaža: Tomato Punx, Britof, Underpodngrabn, Beerfits, Jut
Špajz, Slovenj Gradec
23. 2. 2019
Obscura, Fallujah, Allegaeon, First Fragment
Rockhouse, Salzburg, Avstrija
23. 2. 2019
Carnival of Death Metal Fest: Ater Era, Ursus' Escape, Dark Pools
El Covo de Jameson, Trst, Italija
23. 2. 2019
SkyEye
Mladinski center Brežice