Na današnji dan
1954
Rodi se Bob Rock, ki pozneje poskrbi za produkcijo najbolj znanih albumov Metallice, Mötley Crüe in drugih
NAGRADNE IGRE
Traja do: 14. 4. 2024
PARTNERJI
Oddaja z metal muziko
Specialisti za Metal!
Letni koncertni cikel

RECENZIJE

11. 5. 2010
Avantasia - The Wicked Symphony & Angel Of Babylon
Nuclear Blast/Mordor, 2010

Zadnja leta se marsikdo pritožuje, da gredo CD-ji »v kurac« in da je »download« tista stvar, ki je hkrati množično sprejeta prihodnost (ironično, da je prav to prihodnost, ki prinaša glasbeni industriji počasno in boleče umiranje). Ampak – stvar le ni tako črna. Medtem ko so si bandi in industrija včasih privoščili nategovanje poslušalcev z glasbenimi izdelki, ki so bili tako privlačni kot Tjaša Židan v spotu Ne maram te več, je prav upad prodaje napram digitalni piratizaciji povzročil streznitev pri bandih in industriji. Zadnja leta smo priča res dobro oblikovanim CD-jem, porastu prodaje LP-jev (in njihovi vrnitvi sploh) in raznim prodajnim paketom, kjer lahko dobiš poleg CD-ja še DVD (večina izdaj), knjigo, strip, majico (na slednje tripajo predvsem Angleži in Američani), razne skupne izdaje, obogatene z marsičim in tako dalje.
Zakaj takšen uvod? Ker je nova, dvojna plošča Avantasie popolnoma izrabila prednosti in izdala paket, ki bi ga hotel imeti vsak. In to ne toliko zaradi vizualne podobe – pa tudi ta sploh ni slaba– ampak, ker je Tobias Sammet (burkež iz Edguy) pod imenom Avantasia izdal kar dve plošči. V istem času. In jih nudi posebej ali skupaj.
No, nihče verjetno več ne kupuje plošč zgolj na lepe oči. Brez vsebine je tudi najboljši izgled zanič. The Wicked Symphony in Angel Of Babylon sta dva albuma, ki zaključujeta trilogijo, ki jo je pričel album Scarecrow. In sodeč po tem, da sta Toby in Sascha Paeth (legendarni producent, tukaj pa še glasbenik in velika metal podpora) posnela veliko materiala, je bila izdaja dveh albumov očitna izbira. In splača se imeti obe plošči, ker je tole kar zajeten kos glasbenega dogajanja.
Če smo v preteklosti marsikje videli oznako »rock opera«, je tole bolj »metal odiseja«. Plošči sta namreč polni raznih likov, razgibanih glasbenih pasaž in to s precej obširno zgodbo, v kateri se lahko najde vsak. Ja, ni opernega petja in čudnih kostumov. Kljub temu, da albuma ne predstavljata fantastičnega sveta kot to recimo počnejo Rhapsody ali še kakšni drugi Italijani, hkrati pa se ne pečata z metalskimi klišeji kot to počnejo Manowar ali pa Hammerfall in ni nekakšen rockovsko zveneči progresivni zalogaj v stilu Operation: Mindcrime, sta The Wicked Symphony in Angel Of Babylon veliki zgodbi. A prav zvočna podoba in razgibanost tako glasbene podlage kot nastopajočih glasov ju naredijo izjemno prijetni za poslušanje. Usedite se, zaprite oči, slušalke na ušesa, stereo na glas. In Tobi in Sascha vas bosta popeljala v svet veselja, žalosti, svetlobe, teme, ljubezni, bolezni, življenja in smrti …
Zgodba je pripovedovana skozi razne zvočne podobe, ki se sučejo okrog osnove kitara – bas – boben in jo obogatijo številni gostje. V komadih ponovno najdemo burkeže iz Tobyjevih Edguy, poleg njih pa Jona Olivo, Tima Ripperja Owensa, Jorna Landeja, Klausa Meineja, Erica Singerja, Brucea Kulicka, Michaela Kiskeja, Alexa Holzwartha itd. Postavljeni na ravno prava mesta, naredijo stvar še bolj razgibano kot Christopher Lee pri Rhapsody Of Fire ali pa Doug Bradley pri Cradle Of Filth oziroma Orson Welles pri Manowar. Ker niso le naratorji ampak dodatni pevci, kitaristi, bobnarji ipd. In vsi so tam z namenom. In prav zanimivo jih je slišati v za njih malce drugačnih glasbenih okoljih.
Kako to vse skupaj sploh zveni? Plošči sta si … hm … zvočno nasprotujoči. The Wicked Symphony spominja bolj na Edguy, Helloween, Hamerfall in ima močan pozitiven in svetleč pridih, medtem ko Angel Of Babylon spominja na temačnejše zvoke Blazea Bayleyja, Jon Oliva's Pain, Savatage itd., torej bolj temno, a hkrati lepo in močno. Pesmi se gibljejo v spektru modernega evropskega metala in so kot pisane za posamezne goste. Poslušajte pesem, v kateri poje Ripper in jo primerjajte s pesmijo, ki jo poje Klaus Meine. In neverjetno je prav to, da v svoji različni zvočni podobi zvenijo kot eno. Res dobro.
Morda so časi velikih in legendarnih klasičnih izdelkov mimo, a sedenje v preteklosti ne koristi nikomur. Verjamem, da imamo pred seboj ploščo, ki bo nekega dne lahko videna ali cenjena kot kak danes veliki izdelek (ki izvira iz 70. ali 80. let prejšnjega stoletja). Tobias Sammet je lahko res ponosen nase – sanje je uresničil na najboljši možen način.

Ivan

SORODNE VSEBINE:
12. 7. 2012Angels Of Babylon / Novice
21. 1. 2010Angels Of Babylon / Novice
21. 8. 2006Angel Corpse / Novice
18. 5. 2004Death Angel - The Art Of Dying / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
17. 4. 2024
Austrian Death Machine - Quad Brutal
Recenzija
12. 4. 2024
Srd - vragvmesiton
Recenzija
11. 4. 2024
Mörghuul - Domination of the Beast
Recenzija
9. 4. 2024
Inquisition - Veneration of Medieval Mysticism and Cosmological Violence
Recenzija
5. 4. 2024
Iz ropotarnice: Tool - Ænima
Recenzija
3. 4. 2024
My Dying Bride - A Mortal Binding
Recenzija
29. 3. 2024
Khold - Du dømmes til død
Recenzija
28. 3. 2024
Aeternus - Philosopher
KONCERTI & FESTIVALI
19. 4. 2024
Slash featuring Myles Kennedy and the Conspirators, Mammoth WVH
MVM Dome, Budimpešta, Madžarska
19. 4. 2024
Metal Fusion: Sakrabolt, Corpse Grinder, Force of Impact
Mladinski center Zagorje ob Savi
19. 4. 2024
Diocletian, Sitis, Snøgg, Häxänking
Klub Močvara, Zagreb, Hrvaška
19. 4. 2024
Mary Rose, Cowboys from Hell
Klub Jedro, Medvode
19. 4. 2024
Smedja in Smetke, Rogna, Dead Corcoras
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
20. 4. 2024
Schirenc plays Pungent Stench, Dickless Tracy, Behind the Rails
JUZ Wolfsberg, Avstrija