RECENZIJE

20. 11. 2012
Exsilium - Too Many Years Of Silence
samozaložba, 2012

Po zanimivem naključju sem se konec počasi iztekajočega se leta še na zgoščenki srečal s folk black metalci Exsilium, za katere sem prvič in edinič slišal januarja 2011, ko so nastopili v Orto Baru kot predskupina romunskih Dordeduh. Takrat zaradi nepoznavanja name niso naredili posebnega vtisa, zato se zanje nisem več pretirano zanimal. Do nedavnega, ko sem izvedel, da je band izdal svoj studijski prvenec Too Many Years Of Silence. Toda krivdo za to, da je izdaja ploščka zame potekala povsem neopazno, morda ni moč pripisati le meni. Kot že naslov sam po sebi pove, se je band predolgo časa zavil v molk in na ta način nekako izginil z mojega »glasbenega radarja«. No, kakor koli že, Too Many Years Of Silence bo kmalu praznoval svoj prvi rojstni dan, te vrstice pa se kljub zamudi pišejo in bodo objavljene še v istem letu kot album.
Prvenec iz hiše Exsilium je v več pogledih dvoplasten. Kot prvo je zagotovo treba omeniti, da se je band poleg angleškega odločil tudi za uporabo slovenskega jezika. Na nekaj več kot štiridesetminutnem albumu se nahaja devet pesmi, od tega tri s slovenskim naslovom (Zora, Slava, Vinotok). Ker je Zora, kot tudi Moment, ki zaključi album, instrumentalna, pravzaprav ni možno govoriti o treh pesmih s slovenskim besedilom, temveč samo o dveh. Ker se uporaba slovenskega jezika pri Exsilium izkaže kot zelo spevna, je resnično škoda, da je ni na albumu več.
Z roko v roki s slovenskimi besedili gredo tudi »bojne« melodije, ki jih band oplemeniti – kako bi sploh lahko bilo drugače – z zborovskim petjem, kjer Vargrimu (vokali, bas kitara, dromlje, ropotuljica) na pomoč priskočijo še ostali člani banda. Rezultat so izredno zapomljivi ritmi, ki gredo takoj v uho, in pest, ki se podzavestno dvigne med poslušanjem. Edino nekoliko manj prepričljivo, morda nerodno ali celo štorasto, kot je Tilen nedavno zapisal med recenziranjem Bonded By Blood, mestoma zveni čisto petje – a to je že stvar okusa.
Kar pa je manj stvar okusa, je dejstvo, da je druga polovica albuma zaradi opisanih prijemov bolj na prvo žogo. Kot prvo polovico tukaj mislim prve tri pesmi From Red To Black, The Burning Halo in Heathen Blood, ki zvenijo včasih poljsko pogansko (Graveland), včasih pa norveško pogansko (prva dva albuma Ragnarok). A kljub določenim poznanim oziroma že slišanim prijemom so skladbe močnejše in kompleksnejše. Poleg tega so tudi hitrejše in začinjene s heavymetalskimi soli, nič prida slovensko (v pozitivnem smislu) pa zvenijo tudi zaradi souporabe dromlje (ljudsko glasbilo z jezičkom, na katerega se brenka, držeč glasbilo med zobmi). Sledi jim instrumentalna prelomnica Zora, nakar se album popolnoma spreobrne in nadaljuje v zgoraj opisanem bojnem slogu.
Nekakšno mešanico obeh »stilov« predstavlja naslovna skladba Too Many Years Of Silence, ki naredi zanimiv presek albuma in je na vrsti še pred drugim instrumentalom. Moment, na igranju dromlje temelječi zadnji izdihljaji, predstavlja v primerjavi z Zoro nekakšen antipod med ljudskimi melodijami in klasično atmosfero. S tem pa sem prispel še do zadnje dvoplastnosti na albumu, uporabe klaviatur. Za razliko od številnih bandov, ki potisnejo klaviature povsem v ospredje, da bi tako prikrili določeno pomanjkanje v svoji glasbi, si Exsilium tega ne privoščijo. Klaviature so sicer vseprisotne, vendar se nikoli ne silijo v ospredje ali pa so uporabljene kot enakovreden instrument na pravih mestih. Zato tudi Zora ne deluje prisiljeno, temveč kot lep prehod med prvo in drugo polovico albuma.

SORODNE VSEBINE:
23. 6. 2017Noč - Demo X / Recenzije
27. 1. 2015Brezno - Kri / Recenzije
5. 10. 2010Dark Sphere - Ophiuchus / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
28. 3. 2024
Aeternus - Philosopher
Recenzija
20. 3. 2024
Feral Forms - Premalignant (EP)
Recenzija
19. 3. 2024
Dog Chasing Sun - Old Man’s Doom
Recenzija
18. 3. 2024
Kanonenfieber - U​-​Bootsmann (EP)
Recenzija
15. 3. 2024
Morost - Devour Thine Light (EP)
Recenzija
13. 3. 2024
Static-X - Project: Regeneration Vol. 2
Recenzija
8. 3. 2024
Taake - Et hav av avstand
Recenzija
7. 3. 2024
Sodom - 1982 (EP)
KONCERTI & FESTIVALI
29. 3. 2024
Šišmiš razpaljotka vol. IV: Vulvathrone, Morywa, Sovrag
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
29. 3. 2024
Penitenziagite, Guattari, Relentless Youth
Mostovna, Solkan, Nova Gorica
30. 3. 2024
Dark Easter Metal Meeting 2024
Backstage, München, Nemčija
30. 3. 2024
Ceppino Death Fest Vol. 3
Black Inside, Lonate Ceppino, Italija
30. 3. 2024
Cvinger, Samperium
HABitat, Slovenj Gradec
31. 3. 2024
Replicant, Anachronism, Siderean
Klub Gromka, AKC Metelkova mesto, Ljubljana