RECENZIJE

20. 2. 2019
Haken - Vector
Inside Out Music, 2018

Londonski band Haken so v zadnjih nekaj letih postali eno glavnih mladih imen evropske in svetovne progresivne rock in metal scene. Po zelo uspešnem in odličnem izdelku The Mountain (2013), ki jih je izstrelil med progresivne zvezde in s katerim so si pridobili odobravanje raznih očetov te zvrsti (beri Mike Portnoy), ter nasledniku Affinity (2016), ki je bil sicer zelo dobro sprejet, a vendar ne tako odmeven kot predhodnik, se je band znašel pred izzivom, da s petim studijskim albumom potrdi svoje mesto na sceni.

Album odpre klaviaturska kompozicija Clear, ki pravzaprav bolj kot samostojna skladba služi kot uvod v album. Tako lahko že na začetku zaslutimo, da bomo na albumu slišali kar nekaj agresije, in seveda sem pričakoval, da se bo taista »synth« agresija nadaljevala v naslednji pesmi. Vendar pa se zvok klaviatur v skladbi The Good Doctor vrne nazaj v bolj tipične progy orkestrske vode. The Good Doctor je prvi bandov single z albuma in temu primerni sta tudi struktura in dolžina komada. Sigurno najbolj »popish« skladba s »catchy« refrenom lepo popelje poslušalca v album, besedilo pa predstavi zgodbo, ki se ima odviti.

Besedilo v skladbi Puzzle Box obrne kot gledišča od zunanjega opazovalca na prvo osebo, pacienta/zapornika, na katerem ostane skozi cel album. V skladbi se tudi prvič pojavijo značilni Haken elementi, ki spominjajo na prejšnje izdaje, recimo znano »šprudlanje« po drugem refrenu.

Sledi nujna epska pesnitev, skoraj trinajstminutna Veil. Čeprav je skladba na trenutke precej dreamtheaterovska, predvsem zaradi raznih Petrucci-Rudess momentov in nekaj aranžerskih fint, podobnost nikakor ni moteča, kot je recimo na bandovih zgodnjih izdajah. Veil tudi ne deluje dolgočasno, saj struktura ni pretirano komplicirana in komad lepo steče.

Pod peto zaporedno številko pridemo do vrhunca albuma z inštrumentalnim Nil by Mouth. Takoj pozornost pritegne klaviaturski uvod, ki jasno pokaže, da je čas za agresijo, ki jo je napovedoval Clear. Skladba je čisti orgazem progresivnega in agresivnega ritmičnega preseravanja v stilu Meshuggah in verjetno tudi bandov najtrši komad nasploh. Po skoraj sedmih minutah čistega napada na uho in možgane nas pomiri naslednja pesem, baladna Host z zanimivo izbiro krilnice (flugelhorn) kot solo inštrumenta. Skladba se v drugi polovici razživi in nas pripravi na finiš albuma. Zadnja skladba na plati, A Cell Divides, bi lahko bila moja najljubša, saj je polna zelo bistrih ritmičnih, melodičnih in harmoničnih idej, bobni so tako kot v Nil by Mouth ubijalski, pevec Ross Jennings pa dokončno dokaže, če je slučajno kdo do tega trenutka še dvomil, da je sposoben več kot le enega stila petja.

Čeprav sem se s skupino spoznal ob poslušanju plate The Mountain in ima posebno mesto v mojem srcu, mislim, da lahko rečem, da je Vector bandov najboljši izdelek do zdaj. Inštrumentalne izvedbe so izjemne, prav tako je vokalni performans iz albuma v album boljši. Zvok je agresivnejši kot na predhodnikih, čeprav ostaja prepoznavno hakenovski. Najbolj slišna sprememba je v zvoku bobnov, saj ti zvenijo moderno in glasno, ne da bi zveneli preveč umetno. Tudi avtorsko so se Haken še bolj premaknili v svojo lastno smer, čeprav se še vedno sliši vplive nekaterih sodobnikov – prog prednikov z Otoka ter tudi Britancev iz drugih zvrsti. V aranžmajih je manj čudaških večglasij in inštrumentalnih izpadov, ki jih imam sam sicer precej rad, vendar pa to album približa poslušalstvu, ki mu niso všeč tovrstne akrobacije. Res je plata precej kratka za band takšnega kalibra, saj pade nekaj pod tri četrt ure, vendar pa zagotavlja veliko več zabave, saj jo lahko poslušaš spet in spet. In spet.

SORODNE VSEBINE:
25. 9. 2014Haken / Novice
18. 9. 2013Haken / Novice
9. 9. 2014Haken / Novice
6. 8. 2013Haken / Novice
ZADNJE OBJAVE
Recenzija
8. 5. 2019
Vltimas - Something Wicked Marches In
Recenzija
3. 5. 2019
Amon Amarth - Berserker
Recenzija
25. 4. 2019
Waste of Space Orchestra - Syntheosis
Recenzija
18. 4. 2019
Aftermath - There is Something Wrong
Recenzija
16. 4. 2019
Mystifier - Protogoni Mavri Magiki Dynasteia
Recenzija
9. 4. 2019
Equipoise - Demiurgus
Recenzija
4. 4. 2019
Luminescence - From Darkness... (EP)
Recenzija
20. 3. 2019
Dream Theater - Distance Over Time
KONCERTI & FESTIVALI
20. 5. 2019
Lividity, Sacrificial Slaughter, Devine Defilement, Bastard's Asylum, Bowel Evacuation
AKC Attack, Medika, Zagreb, Hrvaška
21. 5. 2019
Lucta, YC-CY
Kontejnr, Postojna
22. 5. 2019
Blackoutt
Mladinski center Gornja Radgona
23. 5. 2019
Cutterred Flesh, Poppy Seed Grinder, Blood Up, Maskardh
Dvorana Gustaf, Pekarna, Maribor
23. 5. 2019
Domorodni četrtki: Monstrumental
Gala Hala, Metelkova, Ljubljana
23. 5. 2019
Electric Octopus, Psihadelični Profesorji Bluesa, Blackoutt
Koncertna dvorana Rog, Ljubljana