INTERVJUJI

7. 4. 2017

Teleport

Sprašševal: Dejan Klančič

Sredi jeseni lani je ljubljanska thrash metal zasedba Teleport v samozaložbi izdala EP z naslovom Ascendance. Različne kritike na spletu so pričale o izrednem izdelku, kateremu sem posledično tudi sam želel prisluhniti. Ko je ta v začetku tega leta končno priromal tudi v moje roke, se je tudi pri meni ustvarilo pozitivno mnenje in zrastlo je dodatno zanimanje za band. Upam, da vam bodo všeč informacije, ki sem jih zvedel od banda.

DEJAN: Zmeraj rad začnem intervjuje na začetku bandovega delovanja, kar je tudi nekako logično. Zato mi prosim povej, kdo je bil glavni iniciator za nastanek banda in kdaj je to bilo?
JAN: Ideja za band se mi je porodila konec leta 2009, ko sem prenehal igrati v srednješolskem bandu in sem kot velik fan Voivod želel ustvarjati glasbo v istem žanru kot oni. Ko smo se zbrali podobno misleči glasbeniki, smo hitro posneli neobjavljen demo iz leta 2010 in počasi začeli koncertirati po slovenski odrih.

DEJAN: Stoji za idejo o nastanku morda še kakšna druga, smešna (pivska) zgodba, ki je iz prvih neresnih idej potem dejansko rodila band?
JAN: Niti ne, le želja po igranju. Smo zelo resni ljudje, hehehe.

DEJAN: Glede na to, da je bil band ustvarjen leta 2009 in da ste takoj leto za tem izdali že tudi prve avtorske komade, so morale biti prvotne ideje o tem, kaj si kot band želite, resnično že zelo jasne?
JAN: Kot sem že rekel, sem že od začetka imel vizijo o bandu, ki bi se ukvarjal predvsem s sci-fi tematiko in vsemi koncepti izvenzemeljskega, vendar pa so se želje in pričakovanja in seveda ideje o bandu samem prilagajale in razvijale, na katere so tudi vplivali ljudje, ki so in so bili del Teleport ekipe.


DEJAN: Ker se sam bolj redko gibljem v glasbenih vodah, v katerih plujete kot band že kar nekaj let, sem med recenziranjem vašega zadnjega EP-ja Ascendance previdno govoril o sci-fi thrash metalu. Koliko je to poimenovanje sploh ustrezno?
JAN: Ker je na globalni sceni le peščica bandov, ki preigravajo ta podžanr, se nas je oznaka prijela, čeprav se čedalje bolj oddaljujemo od teh glasbenih korenin, dasiravno tematika ostaja.
MATIJA: Poimenovanje je popolnoma ustrezno za prva dva dema, prav tako za Ascendance, čeprav se ta od teh korenin že oddaljuje v duhu nastajajočega materiala.
DEJAN: Nov material torej že nastaja. Kdaj lahko slovenski thrasherji torej ponovno pričakujejo nov sci-fi obarvan napad na njihova ušesa?
MATIJA: En nov komad bo mogoče že slišati v živo v Mariboru, in sicer 7. aprila. Kdaj bodo pesmi gotove za prvenec, pa je nemogoče predvideti, saj jih delamo počasi, da so kar se da popolne in všeč tako nam kot poslušalcem.
JAN: Nov material je bolj ekstremen, bolj disonanten, bolj samosvoj.


DEJAN: Ko sva ravno pri znanstveni fantastiki, naj mi bo dovoljen kratek intermezzo: Star Wars ali Star Trek?
JAN: Kar se mene tiče, Star Wars.
MATIJA: Star Wars.
DEJAN: Obstaja kakšen poseben razlog za to ali sta enostavna premlada, da bi poznala Star Trek? Jaz »starina« sem namreč za slednjega, hehehe.
MATIJA: Tudi Star Wars IV do VI niso ravno novi filmi, ki so mi osebno najljubši. Star Trek nikoli nisem posvetil posebne pozornosti, morda jo bom nekoč v prihodnosti.
JAN: O tem bi se dalo razglabljat.


DEJAN: Pa sta sploh ljubitelja tega žanra? Čemu dajeta prednost, filmu ali knjigi?
JAN: Sem ljubitelj, seveda. Ne dajem prednosti nobenemu, zanimata me oba medija.
MATIJA: Na splošno mi je znanstvena fantastika zelo všeč, najbolj pa Tolkienove stvaritve in Lovecraftian Lore. Ko smo pri vesoljskih filmih, je name poleg Star Wars naredil največji vtis Kubrickov A Space Odyssey iz leta 2001.

DEJAN: Kaj pa Gospodar prstanov?
JAN: Kaj je to tisti film s Sylvester Stallonom?
DEJAN: Hahaha. Ta je dober …
MATIJA: »There is only one return, and it's of the king.«

DEJAN: Vrnimo se nazaj k bandu. Od vsega začetka obstoja ste tudi zelo koncertno aktivni. Kako zelo vam je pomemben tale vidik bandovskega delovanja?
JAN: Zelo. Trudimo se čim več koncertirati, kolikor je v naših zmožnostih, predvsem pa poskusiti prodreti na tujo sceno.

DEJAN: In kako vam kaj kaže s prepoznavnostjo zunaj slovenskih meja? Vam je ta sploh pomembna?
JAN: Bi si drznil trditi, da imamo mnogo boljši in večji odziv iz tujine kakor doma. S prihajajočimi koncerti v tujini si tudi želimo število poslušalcev povečati, prav tako smo večino EP-jev prodali v tujino.

DEJAN: Na podlagi angleških besedil bi rekel, da ste pisali glasbo prav za tujo publiko. Imam prav?
JAN: Res je, Slovenija je premajhen trg za tako specifično zvrst glasbe.
DEJAN: Pa imate trenutno dogovorjene kakšne konkretne termine za nastopanje izven Slovenije? Kdo vam pri tem pomaga? Ali ste sam svoj menedžer?
MATIJA: 23. aprila igramo skupaj s Hellsword in še dvema francoskima bendoma v klubu Liege v Belgiji, za nekaj drugih terminov se pa še dogovarjamo. Eden bo verjetno kmalu znan. Večino kontaktov smo dobili preko prijateljev in znancev doma in v tujini, ki jih poskušamo seveda sami kar se da izkoristiti.



DEJAN: Kdo od vas je glavni krivec za dozo black metala na Ascendance?
JAN: Bi rekel, da kar oba kitarista. Celoten zvok banda se je s spremembo v postavi po drugem demotu začel celovito spreminjati in razvijati. Novi EP odraža ta prehod med prej omenjenim žanrom sci-fi thrasha v bolj disonantno obarvane vode blacka in death metala, novejši material za prvi celovečerec zna presenetiti kakšnega fana starejših stvari, vsekakor pa tematika kozmosa in človeške nemočnosti ostaja. Kolikor so nas prej enačili z bandi tipa Voivod in predvsem Vektor, se sedaj umikamo iz teh glasbenih krogov v bolj temačne, težje zveneče aspekte glasbe, vpliv na to so bili bandi kot so Execration, Gorguts, Stargazer, Svartidauđi itd.

DEJAN: Pa ste že kdaj začutili, da bi vpliv tega ali katerega drugega žanra še povečali in se posledično žanrsko povsem spremenili? Ali se v trenutnih glasbenih vodah počutite karseda udobno?
MATIJA: Vplivi pridejo sami od sebe, po navadi je to pogojeno z obdobjem, v katerem intenzivno poslušaš določeno peščico bandov, katerih atmosfera se ti zažre v podzavest in udari ven šele po določenem času. In kot sva že omenila, smo se z novim materialom začeli pomikati stran od zvoka, ki je bil prisoten na prvih dveh demo posnetkih, in se s tem podali v bolj turobne glasbene vode.

DEJAN: Spomnil sem se še ene stvari v zvezi z vašim zadnjim izdelkom. Zaradi črno sive naslovnice deluje ta že sama po sebi zelo turobno in temačno, medtem ko me ilustrirana vzpetina spominja na trdnjavo, v kateri biva zlo. Kdo je torej avtor naslovnice, kaj je želel z njo povedati in kaj sam vidiš v njej?
MATIJA: Naslovnica, katere avtorica je Urša Prek, je bila v originalu barvna, nato pa smo jo spremenili v črno belo, ker takšna bolj ustreza atmosferi na EP-ju. Vzpetina na sliki predstavlja motiv iz pesmi The Monolith, kaj pa naj bi motiv predstavljal, pa je najbolje, če si poslušalec interpretira sam ob branju besedila in poslušanju glasbe.
DEJAN: Točno tako, se strinjam.

DEJAN: S čim se sploh ukvarjate v vaših besedilih? O sončku in rožicah zagotovo ne govorite …
LOVRO: Ko pišem besedila, se rad zazrem v nebo in vprašam: Ali se v vesolju morda prav sedaj bije boj za prevzem intergalaktične dinastije, ki kuje usodo tisočim različnim civilizacijam, med drugim tudi nam, pa tega ne vemo? Ljudje se sprašujejo, ali obstaja življenje izven našega planeta. Seveda obstaja. Vprašanje je, kdo ali kaj je njihov gospodar in kaj je njegov končni namen. V istem duhu nato Medo spremeni besedilo in doda kakšne vrstice, preden postane besedilo končno.
JAN: Osebno rad prestavim stvari v bolj filozofsko obarvane vode, v abstraktnejše predstave o prostrani črnini, saj smo ljudje, zaenkrat, še nezmožni docela dojemati stvari na kozmični ravni.

SORODNE VSEBINE:
14. 2. 2017Teleport - Ascendance (EP) / Recenzije
ZADNJE OBJAVE
Intervju
15. 9. 2017
Arch Enemy
Intervju
12. 6. 2017
Doro
Intervju
2. 6. 2017
Simon »Talent« Škrlec
Intervju
7. 4. 2017
Teleport
Intervju
31. 3. 2017
Srd
Intervju
29. 12. 2016
Space Unicorn on Fire
Intervju
18. 11. 2016
Železne stopinje
Intervju
3. 10. 2016
Tomcat
KONCERTI & FESTIVALI
21. 12. 2017
KoD: Decage, Maskardh, Chronic Dose
Orto Bar, Ljubljana
21. 12. 2017
Kinozvok: The Canyon Observer vs. Alice in Wondeland (1915)
Klub Gromka, Metelkova, Ljubljana
22. 12. 2017
KoD Extra: Sober Assault, Black Reaper, Morbid Creation, Terminal Disease
Orto Bar, Ljubljana
22. 12. 2017
United HC Breka III
Ambasada ŠKM, Beltinci
22. 12. 2017
Cowboys from Hell
Mostovna, Nova Gorica
23. 12. 2017
Ostrigina metalurgija: Metalsteel, Cvinger, Carnifliate
MKC Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka