RECENZIJE
Etienne Von Chelleri svojemu ambientalnemu black metal projektu Teufel še naprej posveča veliko pozornosti. Po prvencu Mračne nočne pripovedke, ki je izšel v začetku minulega leta, smo nato v digitalni obliki prejeli EP z naslovom Let v lunino senco iz nevidne strani neba, singla Črna maša in Križ kraž pa sta nato napovedala Vražje bajke, na tem mestu recenzirani drugi EP lanskega leta.
Vražje bajke prinašajo štiri nove pesmi, s katerimi se je Teufel od black metala v slogu Urfaust nekoliko umaknil k dark folk obarvanemu (black) metalu. Dokaz za slednje je prirejena otroška ljudska pesem Križ kraž, ki z akustično kitaro in »poskočnim« petjem dodobra razbije turobno in mračno vzdušje okoliških pesmi. In ja, pravilno ste ugotovili, pesmi Črna maša in Mrtva kultura glasbeno povsem ustrezata naslovu in se še naprej držita nekdaj zastavljene poti. Hipnotično-ritualno vzdušje, ki temelji na počasnih in težkih kitarskih riffih ter počasnem clean petju, tvori bistvo pričujoče izdaje, ki je s priredbo nekoliko zakamuflirano. Poleg teže glasbe pa pesem Mrtva kultura prinaša tudi težke besede, ki so zaradi načina petja povsem razumljive. Besedilo med drugim pravi: »Kultura je mrtva in mrtvi smo mi.« A dokler bodo obstajali umetniki, kakršen je Etienne Von Chelleri, vsaj za »našo« kulturo ni treba, da nas skrbi.
V slogu prvenca se tudi Vražje bajke zaključijo v dungeon synth slogu. Pesem Zima in mraz je dolga skoraj 11 minut, s svojo enostavnostjo in mirnostjo pa spominja na pretekle zime, ko so bile cele pokrajine pokrite z metrom ali več debelo snežno plastjo, v zraku pa sta vladala mraz in tišina. Če zmorete pred oči in ušesa priklicati tiste zime, ki danes še vladajo v visokogorju, potem si pesem lahko predstavljate.